Hamilelikte Kızılcık Suyu Şifası

Yazıma başlamadan önce belirtmeliyimki sağlık sektöründe çalışmıyorum, kendi üzerimde denediğim yöntemler bir başkasında zararlı olabilir ama ben hamileliğimin 28. haftasında idrar yolu iltihabı yüzünden neredeyse erken doğuma sebep olabilecek ciddi sancılar çektim ve antibiyotik kullanmama inadım dolayısıyla internette araştırmaya başladım ve bir-iki yerde kızılcık suyunun idrar yolu iltihabına iyi geldiğini okudum. Bebek için hamilelikte bazı bitkisel çaylar, normalde şifalı olan otlar zararlı olabiliyor ama kızılcık suyuyla ilgili negatif bir yazıyla karşılaşmadığım için denemeye değer dedim, antibiyotik kullanmaktan iyidir.

Vee her zamanki gibi başladım internette araştırmalara, neyseki güvenilir olduğunu düşündüğüm bir site buldum.bu site fiyatı biraz pahalı geldi ama 1 şişe 1 lt ve günde 1 bardaktan fazla içmenizi tavsiye etmem biraz  yoğun olduğunu düşünüorum. Ben nasıl içtiğimi anlatayım da isteyen istediği gibi içsin =) ben hergün 1 bardak içtim 2 hafta boyunca, oldukça yüksek antioksidan içeren bir meyve, tam bir C vitamini deposu. İçmeye başlamadan önce çok yüksek düzeyde çıkan idrar yolu iltihabım ve idrar kültüründe çıkan üreme 2 hafta sonra geçmişti.  Tabi doktorun verdiği ilaçları kullanmayı reddettiğim için doktorumla biraz atıştık ve hamileliğin 29. haftasında doktor değiştirmek zorunda kaldım, çok bilmişim ve doktora ve hastanelere güvenmiyormuşum =)))) ben onun yalancısıyım =p  amaaann hayırlısı buymuş demekki =) iyide oldu şimdiki doktorumdan çok memnunum, her hafta aa hâla doğurmadın mı sen desede =)))

Velhasıl kelâm yine söylüyorum ben içtim bir şey olmadı diye ya da olumlu etkisi olddu diye herkeste aynı şey olacak diye bir şey yok, siz genede benim yaptığımı yapmayın doktorunuzu dinleyin;)

AAaa bu arada hamilelikte başlayan sağ böbreğimdeki büyümede geçti, sahi belki kızılcık suyunun onada faydası olmuştur kimbilir…

Neredeyse unutuyordum, kızılcık kürünü içtiğim 2hafta çok şiddetli başağrıları çektim ve tansiyonum 14lerdeydi, normalde 10-6 olduğu için bu oldukça yüksek, heleki hamilelikte yüksek tansiyon riskli çünkü bebek beslenemiyor, nitekim öyle de olmuş o hafta beslenememiş, bu tansiyon yükselmesinin kızılcık suyuyla ilgisi varmı yokmu bilmiyorum sonra kendiliğinden geçti ve bebekte normal kilosunu yakaladı. 37. haftaya girdiğim şu günlerde hâlâ doğurmadım ve tabi kaç kilo doğacağını sağlıklı olup olmayacağını bilmiyorum ama tevekkeltü alellah…

Seni şimdiden özledim diebileceğim birinin kalbimi atıyor ne…

Eveettt

SENİ ŞİMDİDEN ÖZLEDİM…. GEL ARTIK…

 

 

 

 

 

 

 

35. ve 36.Hafta

Haftalar hızla geçiyor ve ben hala doğurmadım, anlaşılan oğlan benim kadar sabırsız değilmiş =) Biz ne yaparsak yapalım her şeyi Rabbim en güzel şekilde yoluna koymuştur. O yüzden ne panik yapmaya gerek var ne de sabırsızlık göstermeye. Günler azaldı ama ben hala inanamıyorum anne olacağıma. Bir o kadar da rahatım ki, hiç mi doğum korkusu olmaz insanda ya, sanki doğuracak olan ben değilim, sanki hastaneye gidicez kucağıma bi bebek  verecekler ve işte bu senin diyecekler =)

35. ve 36. haftamda çektirdiğim nstlerdede hep sancı çıktı, doktorum artık alıştığından bana hastaneye yatmalısın demedi bu sefer, artık uzun uzun yatmana gerek yok dedi, zaten sancılarımı artık daha az hissediyorum, başağrılarım da geçti çok şükür. Kulağımın sürekli uğuldamasını ve elbette su toplayan vücudumu hamileliliğe bağladığımdan umursamıyorum bile =)

Risale-i Nur Mektubat’tan Yirmibirinci mektup, dördüncü kelime geliyor aklıma, beraber okuyalım;

 لَهُ الْمُلْكُ Yani, mülk umumen Onundur. Sen, hem Onun mülküsün, hem memlûküsün, hem mülkünde çalışıyorsun. Şu kelime, şöyle şifalı bir müjde veriyor ve diyor:

Ey insan! Sen kendini, kendine malik sayma. Çünkü sen kendini idare edemezsin. O yük ağırdır; kendi başına muhafaza edemezsin, belâlardan sakınıp levazımatını yerine getiremezsin. Öyle ise, beyhude ıztıraba düşüp azap çekme. Mülk başkasınındır. O Malik hem Kadîrdir, hem Rahîmdir. Kudretine istinad et; rahmetini ittiham etme. Kederi bırak, keyfini çek. Zahmeti at, safâyı bul.

Hem der ki: Mânen sevdiğin ve alâkadar olduğun ve perişaniyetinden müteessir olduğun ve ıslah edemediğin şu kâinat, bir Kadîr-i Rahîmin mülküdür. Mülkü sahibine teslim et. Ona bırak; cefâsını değil, safâsını çek. O hem Hakîmdir, hem Rahîmdir. Mülkünde istediği gibi tasarruf eder, çevirir. Dehşet aldığın zaman, İbrahim Hakkı gibi “Mevlâ görelim neyler / Neylerse güzel eyler” de, pencerelerden seyret, içlerine girme.

 

 

 

 

33.Hafta

Bu haftadan itibaren artık hamileligim başladı diyebilirim. Başından beri çook rahat geçen hamileliğim tamda bitti derken bissürü ağrıyla dur seennn daha bitmediii der gibi.Gecen hafta pazar günü sabah hafif adet sancisina benzer sancilarla ve de karnimda sertleşme sikayetiyle bi acile gidelim dedim eşime. Aslında bu ağrılar 2 gündür devam ediyordu hatta bi akşam önce arkadaşlarla sinemaya gitmiştik ve ilk seansta heralde artık doğurucam diye düşünmüş ama kimseyi endiselendirmemek için çaktırmamıştım. Aynı akşamın sabahına ağrıyla uyandım 2.5 saat eşimin uyanmasini ve tabi agrimin geçmesini bekledim ama nafile artık doktora gitmek gerekiyordu. Eşimi hiç telaşa vermeden kahvaltıdan önce bi acile gidelim biraz sancı var gibi sonrada pazara gideriz dedim. Önce nst’ye bağladılar (33 hafta 1 günlük olmuştum buarada) bi baktım nst’de sancı tavan yapmış işin kötüsü sancı 100lere çıktıkça bebeğin kalp atışları da düşüyor,hemşire panik yaptı hemen oksijene bağladılar sola dön derken kalp atışları düzeldi çok şükür ama benim hala çok yüksek sancım çıkıyordu nst’de. Hemen yatisim yapıldı erken doğum riski var dediler,bebek için ciğer geliştirici iğne yaptılar toplam 2 doz. Serum bağlandı,haplar verildi 6 saatte bi nst’ye baglandim derken salı günü hastaneden çıktım çok şükür. Çıkınca daha iyi olurum diyordum ama salıdan beri 6 gün geçti ve gittikçe daha kötüye gidiyorum. Gribal enfeksiyon kapmışım bide. Kısacası kulağım,başım,karnim,belim,sürekli soluma yatmak zorunda olduğum için sırtım,olurda öksürecek olursam tüm bedenim agriyo. Boğaz ağrısı ve burun akıntısını yazmiyimki çok da ajitaston olmasın=) Ama çok şükür ki cook zorlansamda tuvalete kendim gidebiliyorum =) Hiç şikayetçi değilim,evet uyuduğum anlar dışında sürekli ağrım var ama çok şükür ki Rabbim bana bi cocuk baģışladı o kadarcıkda canımız yansın dimi?
Eşim diyorki hâla hamilelik kolay diyip durmazsın di mi? Dedim ne olacak bu ağrıları 1 haftadır çekiyorum en fazla 6 hafta daha çekicem o da inşallah vaktinde doğarsa, daha doğurmadım doğum sancısı yaşamadım ama yine olsa yine dogururdum heralde=) Hem de etrafımdakilere dokuz doğurtmadan 😉
Inşallah bebisim 2-3 hafta daha sabreder de her şey yolunda gider.. Biz ne de desek boş Rabbim en güzel şekilde yoluna koymuştur O’ndan gelecek her şeye razıyım ben. Ama yine de dua ister dua bekler bu fakir…

Previous Older Entries

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 259 takipçiye katılın

KATEGORİLER