Ölüm Hep mi Soğuk Olur?

Bugün öğleden sonra telefona bir mesaj geldi:

– slm, Süt istermisin

Bizim sütçü artik mesajda atiyo dedim, ama yazim şeklinden mesajı abinin değil de ilkokul çağlarındaki oğlunun yazdığını düşündüm ve cevap verdim:

– 3 lt alırım.

Akşam getiriyor bizim sütçü sütü. Akşamüstü sağıyorlarmış.. Oğluyla birlikte motorla dolaşıp dağıtıyorlar sütleri.. Eşi kanserdi, biliyordum.. O yüzden cocuklar kapıya geldiğinde annelerinin durumunu hatırlatmadan şakalaşıp sohbet ediyordum. Bugün başka bi hâl vardı cocukta.. 

Annen nasıl oldu iyileşti mi diye sordum.

Boynunu büktü, annem vefat etti dedi. Yutkunamadım bile. Hic bu cevabı beklemiyordum. 

-Ne zaman, diye sordum

Aralığın 15inde dedi..

O dönemde ben hamileligimin son 2 ayındaydım ve hiç kalkmadan sürekli yatıyordum, bebegim olduktan sonra 2-3 kez sut aldım onda da kapıya cikamamistim.

Başınız saolsun Allah rahmet eylesin dedim mi hatırlamıyorum.. 

Yeneklerinizi kim yapiyor diye sordum

-Babam yapıyor dedi. Yapabiliyomu baban,dedim. 

-Annem ölmeden önce öğretmişti dedi.. Bu aradada surekli gözünü ovusturup duruyor gozleri cok yorgun goeunuyordu. Gozlerine ne oldu senin dedim, sabah çöp kaçtı kaşınıp duruyo dedi..

Uzerinde kolsuz tshirt.. Motorun üstünde..bugun hava buz gibi ve hep yağmurluydu.. -Hasta olursun sen ceketsiz binme motora dedim, güldü.. Oylesine masum, oylesine hüzünlü.. Düşündüm durdum.. O gitti, boğazımda bir düğüm.. Hüzünbaz kuşu geldi yine ülkeme.. Benim ülkem hep eylül hep sonbaharda zaten…

Reklamlar

4 comments

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s