Mektup Aşkları

Birbirimize o kadar hızlı kavuşuyoruz ki, belki bundan kıymet bilmezliğimiz. Mektuplar da yok artık, şairlerin sevdiklerine yazdıkları mektuplarda olmasa okuyamayacağız aşk mektuplarını.  Sahi şimdiki şairler mail mi yazıyor yoksa mesaj mı atıyor sevdiklerine ?

Uzun zamandır okuduğum en güzel mektuptu onunkisi. Ah Orhan Veli! Mektuplarından birini okumakla beni ne hale soktuğunu bilsen.. Bu kadar derin duygulara sahip olmak, dışardan bakan için ne hoş, oysa yaşayan bilir, ızdırap veren kalp sancılarını.. Bazılarımız daha hassas oluyoruz işte, kelimelerde kaybolmayı seviyoruz, yazmayı seviyoruz, duygularımızı kağıda dökmeyi seviyoruz, sevilmesek de sevmeyi seviyoruz. Zaten sevmek için sevilmek gerektiğini kim söylemiş? En büyük sevdalar tek taraflı olanlar değil midir zaten? Duygularına karşılık bulabilseydi Orhan Veli, kavuşabilseydi sevdiğine yazılır mıydı hiç o güzel satırlar..

Bugün biryudumkitap.com’dan payıma Orhan Veli’nin ‘YALNIZ SENİ ARIYORUM’ adıyla kitap haline getirilen aşk mektupları düştü. Ne de güzel oldu. Her ne kadar mektupların evli bir kadına yazılmış olduğunu öğrendikten sonra bütün mektupları okuma isteğim bir anda yok olsa da birkaçını okumaktan kendimi alamadım.. Sanırım o kısım onların sorunu, ben o güzel dizelere meftun olmuşum, ne çıkar sevip okusam..

0mektuplar00-AAEC-8CBA-2C8F

MEKTUP

Bütün mektupları okumadım, ama okuduklarım arasından birkaç satırı paylaşmak istiyorum. 

‘Senden bahsedebileceğim insanları görmekten hoşlanışım, seninle beraber olamadığım, seninle konuşamadığım içindir. İstanbul’da tek zevkim senden mektup almak, bunu da bana çok görme.’

“Bir haftadan fazla oluyor. Sana bir mektup yazmıştım ve bugüne kadar cevap alacağımı umuyordum. Yoksa bana susarak mı muka­bele ediyorsun. Böyle ise çok müteessir olacağım. Çünkü senin mek­tuplarına ne kadar ihtiyacım olduğunu zannederim söylemiştim.

An­kara’ya gelmemin bazı şartlara bağlı olduğunu yazmakla acaba seni müşkül vaziyette mi bıraktım. Belki de bunun için yazmadın. Ama ne lüzum var? Benim Ankara’ ya gelmem zaruret değil ya. Ben bura­da kalırsam senin bana olan dostluğun devam edemez mi?

Dostluğu arkadaşlık manasında almıyorum. Evvelden beri mevcut olan şekilde bir dostluk. Emin ol, dünyada hiçbir şeyden zevk almıyorum ben ve bütün bu tatsız günler içinde yalnız seni arıyorum.’

 

Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

