Iyi Bayramlaarr

Cocukken en sevdiğim bayram Ramazan Bayramı idi, o zamanki cocukca ağzımla Şeker Bayramı=) Çocukluğum boyunca çikolata ve şekeri okadar çok sevdim ki bayram gelse de şeker toplamaya gitsek diye bekledim hep. Hoş çikolata şeker sevdam pek değişmedi ama çocukların arasında sıyrılmıyorum en azından.. Artık kapı kapı dolaşıp şeker toplamıyor çocuklar.. Artık gelen giden bile yok.. Bayramlar hep yalnız, bayramlar hep kimsesiz kaldı. Bayram deyince anne/babalarını huzurevlerine bırakmış olanlar sehir disi yahut yurdışı tatil planları yapıyor şimdilerde.. 

Nerde o eski bayramlar diyecek kadar yaşım olmasa bile ben dahi diyorum 90ların çocuğu olaraktan.. Siz içinizdeki çocuğu hiç şekersiz çikolatasız bırakmayın olur mu?

Pek sevdiğim şair Zarifoğlunun güzel dizeleri ile kutluyorum bayramınızı..

Büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden, Suriye’nin toprağından, Bosna’nın bayrağından, Ebu Zerin yalnızlığından, Bilal-i Habeşinin ilk ezanından, Tarık Bin Ziyad’ın kılıcından, Filistinli Caferin haykırışından, Gazze’nin gözyaşından öpüyorum..

One comment

Bir Cevap Yazın

