Bir Sevda Masalı-ÇALIKUŞU

Birkac ay once,hamileligimin son ayında Calıkuşu dizisine kaptırdım kendimi.. Eskiden hic tv izlemezdim ama dönem dizileri olunca bi ayrı keyif alıyorum.. Sanki o dönemleri gormusum, yaşamışım gibi..

Çalıkuşu kitabını ilk kez okuduğumda ortaokuldaydım, çok etkilemişti beni roman. Sonra lisede tekrar okudum, üniversitede ve son olarakda 3 sene önce evlendiğim sene okudum=) Neden? Bu kitap beni neden kendine bu derece çekip durdu? Aşk pektabiki.. Ilk aşk.. Birlikte büyümüş, çocukluk hatıraları biriktirmiş kuzenlerin aşkı.. Simdilerde kuzen deyince garip kaçıyor ama eskiden çok doğaldı kuzenle evlenmek ki hala ornekleri çok.. 

Calikusu ilk basıldığı zaman öyle çok ses getirmiş ki sırf bu romanı okuyabilmek için okuma yazma ogrenenler olmuş. Düşünsenize bir roman yazıyorsunuz ve insanlar sırf sizin yazdığınız romani okumak icin okuma yazma öğreniyorlar.. Müspet bir ailede büyütülmedigimi, ben cocukken Ramazanda ailemin ZAMAN ZAMAN oruç tuttuğunu yazmıştım sanırım.. Eh hâl boyle olunca bende sabur sabahlarını Kuran okumak icin beklemiyordum maalesef ki.. O zamanlar sahur vakitlerinde (ben ortaokuldayken) başrollerinde Aydan Şener ve Kenan Kalav’ın oynadığı Çalıkuşu dizisini yayınlarlardı. bende sırf o diziyi izlemek icin sahur vakti ayakta olurdum.. Bu arada bahsettigim yıllar 1998 ve 2000lerin başı olsa gerek.. Ne heyecanla beklerdim bu diziyi.. Bu calikusu romaninda da dizisinde de bu kadar ne buldum bilmem.. Aşk işte.. Ama o eski türkçe yok mu.. O kelimeler.. O duygu yoğunluğunu sonuna kadar hissettiren cümleler..

“Yüzüne bakmamak ne ispat eder, rica ederim, dedim; sevmediğimi mi? Ne delilik!.. Bilakis ben bu çocuğu o kadar çok seviyorum ki!…”

“Saklamaya çalışma nafile, sevda çocuk gözlerinde uyku gibi akıyor”

“Insan birini sevmek felaketine uğradımı esir gibi birşey oluyor”

Bende Çalıkuşu romanının yeri ayrıdır.. Bu romanı hâla okumamış beyler LUTFEN OKUYUN, ne var yani birgüncük Kâmran gibi sevin yârinizi, can şenliğim diyin, içimin gülen yüzü deyin, seni sevmek başıma gelen en güzel şeydi diyin, tutun ellerinden bi ellerine bakın, avcunun içindeki her cizgiyi ezberleyin, satır aralarına sıkıştırmayın, oturun sevda yüklü bi roman yazın. Belki bi Çalıkuşu olmaz ama en azından bir hatıra olur torunlarınıza.. 

Bi duygusallaştım mı ne.. Hadi bi ıhlamur içeyim, sevdiceğinin ıhlamurunu/çayını hâla kaç şekerli içtiğini bilmeyenler varsa bana kimse sevgiden söz etmesin! 

Bu yazı da birbirine geç kalmayanlara gelsin=)

Bir Cevap Yazın

