NAMAHREMLE TOKALAŞMAK

İşyerimdeyim, 4.5 aylık hamile olduğumdan mı yoksa gece sadece 4 saat uyuduğumdanmı bilmiyorum öğleden sonra dayanamadım, koydum başımı masaya yine. Eveet yine çünkü hamileliğimin başından beri uyku o kadar ağır bastırıyorki bazen, dayanamıyorum. Yine bir günah çıkarma yazısı, 1.5 seneden fazladır erkeklerle tokalaşmıyordum, ilk başlarda çok zor geldi nefsime, bu hep böyledir, şeytan şaşırtmak için doğru şeyleri hep zorlaştırır zaten, ilk haşema giydiğim zamanda kendimi yerin dibinde hissetmiştim, şimdiyse müthiş özgür hissediyorum, özgür ve güvende. Kapanmak kendini güvende hissetmekmiş meğer.. Evet başım masada uykumun en derinlerindeyken bir anda bir kalabalık grup girdi içeri, biz odada 5 kişi çalışıyoruz, herkes birden ayağa kalkınca bir telaşla gözlerimi ovuşturarak kalktım bende, bayramlaşma merasimiymiş, alt katımızdaki bilim sanayi müdürlüğü çalışanları, 2 senedir ilk kez bayram yaşanıyormuş gibi hiç selam vermeyen insanlar müdürlerinin izinde bayram tebriğine gelmişler, ve biri hariç hepside erkek! Uyku sersemi birisiyle tokalaşmış bulundum sonra sıradan mecburen hepsiyle tokalaşmak zorunda kaldım, sonra haydeee abdest tazelemeye, kendi kendime yaptığım psikolojik baskıdan biraz olsun kurtulmak için secdeye..

Bu konuyla ilgili sorulaslaislamiyet.com sitesindeki yazıyı paylaşmak istiyorum. Ve olurda bu yazımı sonuna kadar okuyan erkek kardeşlerim, abilerim olursa rica ediyorum karşınızdaki bayan tesettürlü olsun olmasın, önce onun elini uzatmasını bekleyin!!! Bu edeptir yaa!!! Nezakettir. Azcık çekinir insan, kimisi şapur şupur yanaktanda öpüyo, ya biraz dikkat etsek hem karşımızdaki incinmez hem de incelik yapmış olursunuz. İlla inançlı olmanız da gerekmez. Zaten hiç anlam veremediğim şey, yabancılar bu konuda çok duyarlı, böyle şeylerde alınganlık yapmazken, nedense bizim ülkemizde, kimliğinde İslam yazan arkadaşlar pek bi alınganlık yapıyolar.

Neyse ben yine çok dolmuşum, en iyisi yazıyı okuyun siz…

Bir erkeğin kendisine nikâhı düşebilen yabancı bir kadınla; bir kadının da baba, kardeş ve amcaları gibi mahremleri sayılan erkeklerin dışında, diğer erkeklerle tokalaşması caiz görülmemektedir. Bu hususta Resul-i Ekrem Efendimizin (a.s.m.) nasıl hareket ettiği bizim için şaşmaz bir ölçü durumundadır. Efendimiz (asv), kendisine bîat için gelen sahabî hanımlara şöyle buyurmuşlardır:

“Ben kadınlarla tokalaşmam. Benim yüz kadına söylediğim söz bir kadına söylediğim söz gibidir.”1

Hz. Âişe Validemiz (r.anha) ise Resulullah’da (a.s.m.) gördüğünü şöyle nakletmektedir:

“Resulullahın (a.s.m.) mübarek eli hiçbir yabancı kadının eline kesinlikle değmedi.”2

Hadislerdeki ölçü bu şekilde belirtilmektedir. Bundan dolayı gerek iş hayatında, gerekse ailevî münasebetlerde ve bazı merasimlerde, erkeğin kendisine yabancı bir kadınla veya bir kadının yabancı bir erkekle tokalaşması hususunda bir ruhsat bulunmamaktadır. Ayrıca bu bir zaruret de değildir.

Yani, “Bu zaruri bir haldir” diye, insan gönül rahatlığı içinde bu yasağı işleme yolunu zorlayamaz. “Zaruret”, ancak insanın “muztar” halde kaldığı, haram olan o şeyi yapmadığı zaman canına, malına ve namusuna bir zarar gelebilecekse ve bu durum da kuvvetli bir ihtimalle tahmin ediliyorsa, ancak o zaman yapılır.

Yoksa her akla gelen sıkıntılı bir hal, her karşılaşılan âcil ve ânî bir durumda “Bu zarurettir” diyerek haram olan bir şeyi yapmak ve tatbik etmek gerekir ki, bu, suistimali netice verir. O zaman her önüne gelen kendi ölçülerine göre bir “zaruret” bahanesi ileri sürer, böylece bütün mahzurlu şeyler mübahlaşıverir.

Halbuki mesele böyle değildir. Zaruret, ancak meşru çerçeve içinde kalmanın imkânsız olduğu hallerde söz konusu olabilir. Bir Müslüman, sosyal münasebetlerine zarar vermeden meşru daire içinde kalabilir, yaşayabilir. Öyle ise, “zaruret, mecburiyet” prensibini hatıra getirerek erkeklerin nâmahrem olan kadınlarla, kadınların da yabancı erkeklerle tokalaşmasının, bugün artık zaruret gerekçesiyle tatbik edilmesinin haklı bir dayanağını bulmak, pek o kadar kolay değildir.

Çünkü, böyle bir zaruret yoktur. İnsan yapmadığı zaman ne canına, ne malına, ne de namusuna bir eksiklik ve zarar gelmez. Çevrenin garip karşılayacağı ihtimalinin, kişinin yabancı kadınla tokalaşmadığı an medenî münasebetlerde bir eksiklik olacağı telâkkilerinin, dikkatleri üzerine çekerek “gerici, yobaz” olarak karşılanmanın haklı sebeplerini bulmak mümkün olmasa gerektir.

Bunlarla birlikte Batıdan gelen bu yanlış âdet ve “görgü kuralı” yaygın bir şekilde yerleşmiş durumda. Bunun için nasıl hareket etmeli? Hem inancımıza bir halel getirmeyip mesuliyetli bir duruma düşmeden; hem de bunun dinen bir mahzur teşkil ettiğini tam olarak bilmeyen muhatabımızı kırmadan, incitmeden nasıl davranmalıyız?

Bir kere siz bu hali bir haram olarak biliyor ve inanıyorsanız, -ki öyledir- o zaman bu mahzurlu duruma düşmemek için bir gayret sarf edecek, onu işlemeye meydan vermeyecek, yerine göre hareket etmeye çalışacaksınız.

Başka bir husus; bir fırsatını bularak muhataba bu durumun dinen haram olduğunu söylersiniz. Zaten onun sizi anlayışla karşılaması, fikir ve inancınıza saygılı olması medenî olmanın bir gereğidir. Siz bu hususta tavrınızı belli ederseniz, ileriki karşılaşmalarda meselenin hallolduğunu veya belli bir mecraya girmiş olduğunu göreceksiniz.

Bununla beraber, şayet kişi kendisini mecbur hissediyorsa, tokalaşmayı bir günah olarak bilir de yaparsa, mesuliyetini peşin olarak kabul etmiş olduğundan yine haram işlemiş sayılır. Fakat “Bunda bir mahzur yoktur” diye düşünürse, haramı helâl olarak görmüş olacağından ağır bir vebal altına girmiş demektir.

Bu arada şunu da hatırlatalım: Kadın şehevânî histen kesilmiş yaşta ihtiyar olursa, onunla musafaha yapmada, elini öpmede bir mahzur yoktur. Çünkü, arada hissî bir mahzur kalmamış bulunmaktadır. Ancak erkek kaç yaşında olursa olsun, isterse seksen-doksan yaşında bulunsun, haramlık devam etmektedir.

Kadınlarla tokalaşmaktan dolayı Hanefi mezhebine göre abdest bozulmaz.

Reklamlar

1 Yorum (+add yours?)

  1. Aks-i Mülevven
    Eki 26, 2015 @ 16:07:56

    Müslüman bir ailenin,haram helal algılarının değişime uğraması,Dine göre değil kafalardaki putlara göre ayıpların oluşması…
    Bu kadar mı kopmuşuz İslam’dan diyeceğimiz ölçüde.Toplumdan akseden bir yazı olmuş.Kelamınıza sağlık…

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

%d blogcu bunu beğendi: