MUTLUYUM Çünkü

Mutluyum çünkü şu anda okunmakta olan ezanı duyabiliyorum,

Çünkü kimsenin yardımı olmadan bütün işlerimi yapabiliyorum,

merdivenleri koşarak çıkamasam da evet koşarak inebiliyorum,

Bisiklet sürebiliyorum,

yüzebiliyorum,

istersem resim yapabilir ya da bir kazak örebilirim,

sayfalar dolusu yazıp, yazdıklarımı yırtıp atıp yeniden yazmaya başlayabilirim,

en sevdiğim çiçeğin kokusunu doya doya koklayabiliyorum,

en sevdiğim müziği saatlerce dinleyebilirim,

Güneşin batışını, yağmurun yağışını, çiçeklerin açışını görebiliyorum,

Ne mutlu bana ki sıcağı da soğuğu da hissedebiliyorum,

Ve yazın sıcağında hiç şikayet etmeden terlemeyi ve kışın soğuğunda üşümeyi seviyorum.

Bunları neden yazdım… Bunları yazdım çünkü aynı benim durumumda olup, bütün bunları düşünüp şükretmeyen o kadar çok insan var ki.. Ne var yani o sınavı geçemediysen? Hayatın sonu değil ya bu iş görüşmesi de olumsuz geçtiyse? Annenden/babandan yediğin o şefkat tokadını hayatın boyunca unutmayıp kin mi büyüteceksin içinde? Ne olmuş istediğin ayakkabıyı alamıyorsan? 20 elbisenin içinde 21.sini alamaman mutsuzluk sebenin mi oldu şimdi? Üzülme son çıkan ıphone alamadım diye, sen aldıktan sonra onun bir üst modeli daha çıkacak.

Ne de az şükrediyoruz biz öyle.. Etrafıma bakıyorumda, düşünsenize çişinizi yapabilmek için haftada 3 kez hastaneye gitmek zorunda olduğunuzu?

Burnunuz koku almadığı için sürekli yemek yaktığınızı?

Ayaklarınız olmadığı için hiçbir zaman koşamayacağınızı, dışarı çıkmak için birilerine muhtaç olduğunuzu? Arabanız olmadığı için şikayet edip durduğunuz kadar ayaklarınız olduğu için şükredenlerden olsanız ya..

İşitme duyunuz olmadığı için dalgaların sesini hiçbir zaman duyamayacağınızı ve çok şikayet ettiğiniz o alt komşunun bebeğinin sürekli ağlamalarını, ve kocanızın/karınızın yakınmalarını? Bir düşünsenize sessiz bir dünya…

Elleriniz olmadığı için çok sevdiğiniz renkli kalemleri artık elinize alamayacağınızı, bir kedinin başını okşamayacağınızı yahut babanıza hizmet etmekten gocunduğunuz o çayı artık hiç demleyemeyeceğinizi…

Ne çok şikayet ne az şükür var bizde öyle.. Etrafıma bakıyorumda herkes bir şeylerden şikayet ediyor, şükreden insan o kadar az ki.. Biride ya bugün sabah uyandım, güneşin doğuşunu izledim, mis gibi havayı doya doya ciğerlerime çektim, annem için çay demledim,kahvaltı hazırladım, iyiki benimle yaşıyor, evimin bereketi demiyor.

Biri de çıkıp bugün işe yürüyerek geldim, yürüyebildiğim, üstelik istediğim hızda yürüyebildiğim için bir kez daha şükrettim, yolda bana çarpıp geçen ve özür dilemeyen adama hiç sinirlenmedim, olur böyle şeyler insanız bizde dedim’ demiyorki..

İçtiğim suyun bana hiç danışmadan gideceği yeri bildiği için şükrettim, yediklerimin ben daha neyin neye iyi geldiğini bilmediğim halde vücudumun bildiği ve ona göre tüm zerrelerime ulaştırdığı için şükrettim, bir elimin beş parmağını inceledim ve birisi dahi kıvrılmasa ne kadar zorlanacağımı düşündüm ve şükrettim, yanlışlıkla tuttuğum sıcak tencerenin kulpunun sıcaklığını doyasıya hissettiğim ve elimi yaktığı için şükrettim, çünkü hissetmesem yanacaktım! İşe giderken taşa takılıp sendelediğim için şükrettim (taşa küfretmedim), tedavi olmadan hamile kalma şansın yok diyen doktorlara karşın tedavisiz hamile kaldığım için şükrettim, ve beni bu sene de RAMAZANA ulaştıran, vücuduma orucu kolaylaştıran Rabbime tekrar tekrar şükrettim.. Elhamdülillah Elhamdülillah Elhamdülillah

Biraz dönüp kendimize bakalım sonra da etrafımıza bakalım

atmaca38_Resim2

ISLAMI1-300x225

b-159079-sukretmek4

Ey şükrü bırakıp şekvâya giren hasta! Şekvâ bir haktan gelir. Senin bir hakkın zayi olmamış ki şekvâ ediyorsun. Belki senin üstünde hak olan çok şükürler var, yapmadın. Cenâb-ı Hakkın hakkını vermeden, haksız bir surette hak istiyorsun gibi şekvâ ediyorsun. Sen, kendinden yukarı mertebelerdeki sıhhatli olanlara bakıp şekvâ edemezsin. Belki sen, kendinden sıhhat noktasında aşağı derecelerde bulunan biçare hastalara bakıp şükretmekle mükellefsin. Senin elin kırık ise, kesilmiş ellere bak. Bir gözün yoksa, iki gözü de olmayan âmâlara bak, Allah’a şükret.

Evet, nimette kendinden yukarıya bakıp şekvâ etmeye hiç kimsenin hakkı yoktur. Ve musibette herkesin hakkı, kendinden musibet noktasında daha yukarı olanlara bakmaktır ki, şükretsin.

Bu sır bazı risalelerde bir temsille izah edilmiş.İcmâli şudur ki:

Bir zat, bir biçareyi bir minarenin başına çıkarıyor. Minarenin her basamağında ayrı ayrı birer ihsan, birer hediye veriyor. Tam minarenin başında da en büyük bir hediyeyi veriyor. O mütenevvi hediyelere karşı ondan teşekkür ve minnettarlık istediği halde, o hırçın adam, bütün o basamaklarda gördüğü hediyeleri unutup veyahut hiçe sayıp, şükretmeyerek, yukarıya bakar. “Keşke bu minare daha uzun olsaydı, daha yukarıya çıksaydım! Niçin o dağ gibi veyahut öteki minare gibi çok yüksek değil?” deyip şekvâya başlarsa, ne kadar bir küfran-ı nimettir, bir haksızlıktır. Öyle de, bir insan hiçlikten vücuda gelip, taş olmayarak, ağaç olmayıp, hayvan kalmayarak, insan olup, Müslüman olarak, çok zaman sıhhat ve âfiyet görüp yüksek bir derece-i nimet kazandığı halde, bazı arızalarla, sıhhat ve âfiyet gibi bazı nimetlere lâyık olmadığı veya sû-i ihtiyarıyla veya sû-i istimaliyle elinden kaçırdığı veyahut eli yetişmediği için şekvâ etmek, sabırsızlık göstermek, “Aman, ne yaptım böyle başıma geldi?” diye rububiyet-i İlâhiyeyi tenkit etmek gibi bir hâlet, maddî hastalıktan daha musibetli, mânevî bir hastalıktır. Kırılmış elle döğüşmek gibi, şikâyetiyle hastalığını ziyadeleştirir. Âkıl odur ki, اَلَّذِينَ اِذَۤا اَصَابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قَالُۤوا اِنَّا لِلّٰهِ وَاِنَّۤا اِلَيْهِ رَاجِعُونَ 1 sırrıyla teslim olup sabretsin, tâ o hastalık vazifesini bitirsin, gitsin. (Yirmibeşinci Lem’a, onsekizinci devâ)

Dipnot-1

“O kimseler ki, başlarına bir musibet geldiğinde ‘Biz Allah’ın kullarıyız; dönüşümüz de ancak Onadır’ derler.” Bakara Sûresi, 2:156.
İŞTE SİZE MUTLULUĞUN RESMİ
manset3061-ncm53t1inc3tf0f19i08
One comment

Bir Cevap Yazın

