İLK MEKTUP

Daha önce şimdiye kadar yüzlerce mektup yazdığımı, vakt-i zamanında mektup arkadaşlarım olduğunu yazmıştım diye hatırlıyorum. Bu yazımda bahsetmiştim işte.. Ve mutlaka hayatınızda bir kez olsun birisine mektup yazmanız gerekliğinden bahsetmiştim. Kimine göre Müjde’nin zırvaları olabilir ama ben de yazarak mutlu oluyorum işte. Şimdi ben bir arkadaşıma hadi mektuplaşalım desem alacağım tepkiler malum:

– Kızım deli misin yaa hangi devirde yaşıyoruz!

– Ya bi git whatsupp ne güne duruyo!

– Kim uğraşacak şimdi postaneye git, pul yapıştır, bilmem ne…

Oysa ne güzel duygular içerir o mektuplar.. Geçen yıl, annemin evinden kalan kişisel eşyalarımı toplarken babamın 1981 senesinde (eve gidince tarihine bakarım gene yanlış olmasın) anneme yazdığı mektubu buldum. Şaştım kaldım, meğer babamın yazısı ne güzelmiş. Düşünsenize daha babanızın yazısının nasıl olduğunu bilmiyorsunuz, neden!? Eh artık her şey bilgisayarda yazılıyor ya, ne gerek var canım el yazısına! Şimdi uğraş dur! Anneme okuyup okuyamayacağımı sorduktan sonra al senin olsun ne yaparsan yap cevabımı aldım ve gittim maziye… Mektup güzeldi, geçmişten bir mektup okumak daha güzeldi. Kağıt güzeldi, kalem güzeldi, duygular güzeldi.. Her ne kadar annemle babam o mektuptan 20 küsur sene sonra boşanmış olsalar da güzeldi 🙂 Babamın iznini aldıktan sonra bloğumda paylaşabilirim mektubu 😉

Bir mektup projem olduğundan bahsetmiştim ya, dün akşam o projem için ilk adımı attım. Proje başlangıçta postaneden bir posta kutusu kiralamak (bu arada gittim sordum hala o Yeşilçam filmlerinde gördüğümüz gibi yıllık cüzi bir ücretle posta kutusu kiralayabiliyorsunuz) ve tanımadığım insanlarla mektuplaşmak üzerine kuruluydu. Mektup arkadaşlarımı nasıl bulacağım konusu muallak 🙂 Ama sonra düşündüm ve sonuçta evli bir bayanın, -mektubu yazan kişinin bayan olup olmayacağını da bilemeyeceğimden- tanımadığı kişilerle mektuplaşmasının çok da uygun olmayacağına karar verdim. Ben dee fikri geliştirdim ve hem kendi kişisel gelişimime katkıda bulunabilecek hem de tanımadığım insanların hayatlarına dokunabileceğim başka bir proje buldum. Şöyle ki, 4.12.2014 tarihinden itibaren ömrüm oldukça her gün bir mektup yazacağım, çevremdekilere söylemek istediklerimden bahsedeceğim, Dinim İslam dediği halde Rabbi’nin kitabını hiç okumayan Müslümanlar için ayetler, tabi olduğu peygamber Hz.Muhammed(sav) olduğu halde hiçbir sözünü duymamış olanlar için hadisler yazacağım.. Bazen de şiirler yazacağım.. Yazdıran da O, okutan da O.. Ve o yazdığım mektupları bazen kütüphenede herhangi bir kitap arasına, bazen gittiğim bir kafede masanın üzerine bazen de bir banka bırakacağım.. her gün bırakamasam da her gün yazacağım. Elbette yazamadığım günler olacak, ama yazamadığım günler içi,n ertesi gün 2 tane yazacağım. Yani 365 günün sonunda yazılmış ve dağıtılmış tam 365 mektubum olacak İNŞAALLAH 🙂 Bunu bloğuma yazıp yazmama konusunda başlangıçta tereddüt içerisindeydim ama birileriyle paylaşmazsam fikrimi uygulama noktasında sabır gösteremem, nefsime yenik düşerim diye korktum. Ben de hiç tanımadığım sizlerle paylaşmaya karar verdim 🙂 Ne dersiniz, nasıl fikir =)

Bu da ilk mektubum

wpid-20141205_0012211

Mektubun en altına bloğumun adını da yazdım ki, bulup okuyan kişi benimle iletişime geçsin, yaa sen manyak mısın işin gücün yok mu desin :)) Ya da belki Allah senden razı olsun kardeşim ben bu yazdıklarını gerçekten bilmiyordum desin.. Ne biliyim, ne derse desin, bir şey desin de :)))

Vakt-i zamanında tamamlanmamış bir kitap taslağımı gönderdiğim bir arkadaşımdan düzeltmeler konusunda yardım istediğimde bana ”senin kitabına kendi rengimi bulaştırmak istemem” demişti. Oysa bin renk bir renkten evla değil midir cancağızım… Haydi bakalım, karışsın renklerimiz…

2 comments

Bir Cevap Yazın

