Şem`i Ruhuna Cismimi Pervane Düşürdüm

 

Ben ilahi dinlemeyi sevmezdim..
Taa ki ‘Uyan Ey Gözlerim’ ve ‘Demedim mi’ dinleyene kadar… Şimdi de henüz dün keşfettiğim aslında şiiri tekrar tekrar okuduktan sonra tevafuk eseri İlahisinin de olduğunu ögrendiğim ve iki gündür dinlemeye doyamadığım..
Belki benim gibi ruhunu keşfettiğini zannedip de bu güzel söz ve muzikten mahrum olanlar olabilir diye de paylaşmak istedim…

 

Şem’-i ruhuna cismimi pervâne düşürdüm
Evrâk-ı dili âteş-i sûzâne düşürdüm
Bir katre iken kendimi ummâne düşürdüm
Hayfâ yolumu vâdi-i hicrâne düşürdüm
Takrîr edemem derd-i derûnum elemim var
Mevlâ’yı seversen beni söyletme gamım var
Dinle sözüm sana direm özge edâdır
Dervîş olana lâzım olan aşk-ı Hudâ’dır
Âşıkın nesi var ise ma’şûka fedâdır
Semâ safâ câna şifâ rûha gıdâdır
Aşk ile gelin eyleyelim zevk u safâyı
Göklere değin ir görelim Hû ile Hâyı
Mestâne olup depredelim çeng ile nâyı
Semâ safâ câna şifâ rûha gıdâdır
Ey sûfî bizim sohbetimiz câna safâdır
Bir cür’amızı nûşidegör derde devâdır
Hak ile ezel ettiğimiz ahde vefâdır
Semâ safâ câna şifâ rûha gıdâdır
Aşk ile gelin tâlib-i cûyende olalım
Şevk ile safâlar sürelim zinde olalım
Hazret-i Mevlânâ’ya gelin bende olalım
Semâ safâ câna şifâ rûha gıdâdır.
ems ü Mevlânâ’nın sırrı Sultân Veled hz.)
Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 259 takipçiye katılın

KATEGORİLER

