Ne demiş Bukowski

Sevmek belki bir şeydir ama sevildiğini bilmek çok şeydir demiş Charles Bukowski, lisedeyken okurdum Bukowski’yi. Şimdi okusam yine hoşuma gider mi bilmiyorum, ama Bukowski ve John Fante’nin kitaplarını alıp okuduğumu ve Fante’nin beni daha çok etkilediğini hatırlıyorum, özellikle ‘Toza Sor’u sevmiştim. Ama ne anlatıyordu, nasıl anlatıyordu, niye sevmiştim hiç hatırlamıyorum.

……..Böyle oluyor işte yüreğim, unutuyorsun, zaman geçiyor ve unutuyorsun, o yüzden zamanın hızla geçip gittiğine fazla üzülme, zaman geçmese unutamazdın, geçmezdi yaraların, kabuk bağlamazdın.

Hayat garip, 10 yıl önce günlüğüme yazdığım sayfalara bakıyorum da ne sıkıntılara girmiş hayatımı kendi kendime zehir etmişim, oysa birisi gelip de ‘geçecek, hepsi geçecek sana söz veriyorum’ dese inanır mıydım? Beynim kabul etse de kalbim ona boyun eğer miydi? Demek bunu anlamak için büyümek gerekiyormuş. Çikolatayı ve dondurmayı artık eskisi kadar sevmediğini anladığın zaman büyüdüğünü hissediyorsun demişti bir tanıdığım, ben bu yaz 30uma 2 kala büyüdüğümü hissettim, büyümek sandığın kadar eğlenceli değil demişti ben çocukken bir büyüğüm, değilmiş gerçekten.

10606371_744112135624181_8465130307652073577_n

Bir Cevap Yazın

