FİLM TAVSİYESİ : FLIPPED (İLK AŞK)

flipped-cover

Şimdi filmin adını İLK AŞK yazsam eminim daha çok dikkat çekerdi ama ben Türkiye’de yayınlanan adıyla değil de orijinal adıyla bahsetmek istedim. Dün akşamüstü işten çıktıktan sonra Flipped’i alıp izleyeceğim diye kafama koymuştum, ben o gün bir şeyi yapacağım dedim mi mutlaka o şey neyse olacak, kötü bir huy ama elimde değil.  Kendi isteklerime karşı bile tembellik yapamıyorum. İş çıkışı eşimle babaannemi ziyarete gittik, yanından ayrıldığımızda saat 20:00 di ve benim aklımda hala Flipped vardı, eşime film alacağım film izleyelim dedim, konusundan bahsettiğimde her zamanki gibi pek ilgisini çekmedi, zaten biz filmi almaya giderken de arkadaşı aradı, morali bozukmuş ben onun yanına gideyim en iyisi dedi ve gitti, ben de filmi tek başıma izledim ki iyiki de yalnız izlemişim, çünkü o yanımda sıkılacak, oflayacak, odaklanmayacak o sıkılınca ben de filme kendimi veremeyeceğim böylece 2 saat hem o birlikte geçirdiğiniz vakitten zevk almayacak hem de siz. Bu yüzden eşini fazla sıkan, müdahaleci hemcinslerime (aslında sadece hemcinslerime değil tüm eşlere) sesleniyorum, bırakın dışarı çıkıp arkadaşlarıyla vakit geçirmek istiyorsa geçirsin, evdeki birlikteliğinizi ikinize de zehir edeceğinize hem o mutlu olsun hem siz.

1300748404_onlinekinonavidoska.com

Neyse gelelim filmin konusuna. Bu filmi 2 sene önce de izlemiştim o zaman da çooooook hoşuma gitmişti, ama algıda seçicilik sürekli değiştiğinden hem izlediğimiz filmlerin hem de okuduğumuz kitapların üzerimizde bıraktığı etki günden güne değişebiliyor.

1337711825_425.flipped.2.lc.080610

Flipped iki küçük çocuğun ilk aşkla ve de hayatla olan merhabalarını hem kızın hem de erkeğin gözünden anlatıyor. Ama ilk aşk deyince kimse aman klasik aşk filmi, çocukluktan aşık olurlar ve büyürler vs. gibi düşünmesin. Bu film de sadece aşk yok, zaten 7 yaşındaki bir çocuk nasıl bir aşkla tanışabilir ki, aşk sadece bir kelime gibi. 7 yaşından 12-13 yaşlarına kadar olan bir kovalamaca anlatılıyor filmde. Film kesinlikle çok güzel işlenmiş, dönem filmi olması benim için ayrı bir anlam ifade ediyor 1963 senesinde geçiyor film. Filmden bir anekdot, baş karakter kızımız babası resim yaparken yanında onu izliyor ve babası soruyor:

-Bryce Loski ile ilgili ne düşünüyorsun? Kız şaşırıyor

– Bilemiyorum, sanırım gözleriyle ilgili bir şey ya da belki gülüşüyle

– Peki ya kendisi?

-Ne?

-Tüm manzaraya bakmalısın

-Ne demek bu?

-Bir resim bazı parçalarından daha fazladır, tek başına bir inek sadece bir inektir, bir ova tek başına sadece çimenler ve çiçeklerdir ve ağaçların tepesinde yükselen güneş sadece bir ışıktır ama sen hepsini bir araya getirince bir mucize haline gelebilirler.

Evet gerçekten de öyledir ama bizler çoğu zaman parçalarla oyalandığımız için bütünü göremeyiz, yaşadığımız tüm hayal kırıklıkları da aslında bütünü göremediğimiz içindir.

Bryce ve Juli.. Filmden bahsedip parçaları oturtmak istemiyorum, sadece izleyin. Film her yaştan herkesin izleyebileceği türden bir film ve bence herkesin de içini ısıtacak türden…

İyi seyirler…

 

 

4 Yorum (+add yours?)

  1. crystalemotion
    Ağu 22, 2014 @ 15:40:46

    Gerçekten işleniş bakımından çok güzel bir flme benziyor 🙂 Ben de izleyeceğim baya ilgimi çekti şuan 🙂

    Cevapla

  2. Neizleyelim? Admin
    Kas 12, 2014 @ 23:56:43

    güzel film sakin bir işlenişi var ama izlenir 🙂
    Yorum yapmakta farklı bi amacım da vardı. iletişim bölümünüz olmayınca burdan sormam gerek 🙂
    birbirimizi dost sitesi olarak sayfamıza eklemek istermisiniz. Alexa sıralamanızı da etklicektir. cevabınızı http://neizleyelim.tumblr.com/submit buraya yazabilir siteme de bakabilirsiniz kontrol için 🙂

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

