NOSTALJİ SEVENLER

70’ler ve 80’lerin müziklerini çoook severim ben..

Ortaokul yıllarımda Best FM’de pazar günleri ‘Sarı Tramvay’ adında nostalji programı vardı, bir çok şarkıyı orada keşfettim ilk, sonra sonra dinlemeyi de bırakmadım, müzik zevkim zamanla değişti ama bu nostalji sevdam hiç değişmedi. Eskimeyen bir şeyler var bu şarkılarda, belki sözleri belki müziği belki o zamanlar yaşananların gerçek oluşu.. Şimdi yeni çıkan şarkıları ne beğeniyorum ne de aklımda kalıyor sözleri.. Oysa bunlar hep ezberimde, uzun süre dinlemesem bile unutulmuyor sözleri..

Gel sen ne çektiğimi birde bana sor

Nerde nasıl yaşarım birde bana sor

Evlerin ışıkları bir bir yanarken

Bendeki karanlığı gel de bana sor.

///////////////////////////////////////////

 Hani bir yağmur yağar da bazen

Hani gök gürler ya arkasından

Hani şimşekler çakar peşinden

İşte öyle birşey

 ///////////////////////////////////////

Birtanem söyle canım ne istersen iste benden
İstersen geçsin hayat bayramlarla, seyranlarla
İstersen gelsin bahar sümbüllerle, salkımlarla
İstersen dönsün dünya cümbüşlerle, çalgılarla

 

2 comments

  1. Nereden duyduğumu hatırlayamıyorum: Erol Evgin’in Sezen Aksu’ya nasıl bu kadar çok beste yapabildiğini sorduğunda Sezen’den aldığı cevap, Erol’un tek bir kadına bağlı olması, Sezen’in ise hayal kırıklıklarıyla dolu birçok ilişkiden geçmiş olmasıydı.

    Erol Evgin’in şarkılarının kederden çok huzur ve özlem barındırmasında belki bunun etkisi vardır.

    • Kesinlikle doğru tesbit, her hayal kırıklığı sanki ilk kalp ağrısıymış gibi şiirler yazdırır besteler yaptırır insana, Sezen Aksu da kalp ağrılarının hakkını verenlerden..

Bir Cevap Yazın

