GÜZELÇAMLI YOLCUSU KALMASIIINNN

Son özeleştirimden sonra şöööyyyle bir silkelendim kendime geldim.. Evet Ramazan ayındayız ve oruç tutuyorum Allah’a şükür sağlığım buna müsaade ediyor ama oruç tutuyorum diye işe gitmek dışında evden dışarı çıkmayacağım ya da gezemeyeceğim diye bir kaide yok ki.. Kimine göre var işte, benim eşim maalesef yemeğe fazla düşkün bu konuda nefsini terbiye edemedi bi türlü, ama bende bu ara içimde kopan fırtınaları dindirmek adına gezmek istiyorummm :)) Fırtınalar derken bir enerji patlaması yaşıyorum Ramazan ayı başladığından beri, iş çıkışı yemeğim hazırsa iftara kadar biraz dinleniyorum iftardan sonra gece 3’e kadar yatamıyorum, işin kötüsü midem öyle küçüldü ki sahur bile yapamıyorum. Bu enerji patlamasının sebebini açlığa vuruyorum, herkes açlıktan halsiz düşer ben açken daha enerjik oluyorum bunu da 2 ay önce farkettiim:) Her neyse bu yazımda Güzelçamlı gezimden bahsetmek istiyorum.

Gezimden dedim çünkü tek kişilik bir geziydi, eşimi ikna edemedim o da benim tek başıma keşfe çıkmayı sevdiğimi bildiğinden beni de kıramadı ve tek başıma gezmem konusunda bir sıkıntı çıkarmadı:) Zaten özgür ruhlu bir eşi olduğunu baştan kabullenmiş napsın:))

Güzelçamlı Aydın iline bağlı Kuşadası sınır komşusu bir ilçe, benim görmek istediğim Güzelçamlı Milli Parkı idi, bir arkadaşım fotoğraflarını gösterdiğinden beri (takribi 3 aydır) Güzelçamlı dilime doladım durdun ama bir türlü fırsat bulamamıştık. Gece çok fazla uyuyamamıştım, pek tabi oruçluydum ama bu sabah oraya gitmeyi kafama koymuştum. Ben bir şeyi o gün yapacağım dedim mi hiç ertelemem, bu bir telefon konuşması olur kimi zaman bir özür bazen kendime verdiğim bir görev ama mutlaka o gün yaparım 🙂

Öğleye doğru kalktım hemen internetten oraya nasıl gidebileceğimi araştırmaya başladım. Arabası olmayanlar ve Aydın’dan yola çıkacaklar için iki alternatif var.

1.si Aydın’dan Söke’ye gidip Söke’den Güzelçamlı dolmuşlarına binip gidebilirsiniz

2. alternatif Aydın’dan Kuşadasına, oradan Güzelçamlı’ya geçilebilir. Haritadan baktığmda Söke daha yakın geldi bir de ne zamandır tren yolculuğu yapamadığımdan Söke üzerinden gitmeye karar verdim.

13:44 Söke trenine bindim.Treni her zaman otobüse tercih etmişimdir. Çoook uzun mesafeler katetmedim trenle ama gittiklerim içinde en güzeli Bandırma-Eskişehir arası tren yolculuğuydu, eski tip trenlerdendi, açılan penceresinden rüzgara el sallayabiliyordum ve manzara muhteşemdi! Yeni tip trenlerde maalesef rüzgara dokunma şansınız yok.

İncirliova-Germencik-Ortaklar-Sazlıköy ve Sökee   Tam 1 saat sürdü yolculuk

Bunlarda trenden çektiğim resimler 🙂

Aydın-Söke Tren YolculuğuAydın-Söke Tren YolculuğuAydın-Söke Tren YolculuğuAydın-Söke Tren Yolculuğu

Söke Garında indikten sonra 10 dakika yürüyüş mesafesinde Söke Otogarı var, oradan on dakikada bir Güzelçamlı’ya araba kalkıyor. Trenle Sökeye gitmek çok ucuz – 3,25 TL Söke’den Güzelçamlı’ya gidiş 6 TL ve yolculuk dolmuş siteler içinde dolaştığından yaklaşık yarım saat sürüyor. Güzelçamlı’ya girdiğiniz zaman güzel bir Ege kasabası görüyorsunuz, girişte, meydan olduğunu düşündüğüm yerde bir kıraathane var,sağlı sollu gözleme ve bazlama yapan teyzeleri de unutmamak lazım tabi..Söke’den kalkan dolmuş sizi Milli Parkın içine kadar götürüyor, Güzelçamlı ilçesi ile Milli Park arası 1 km. Ama girş ücretli – 3 TL

Milli Parka girdikten sonra ilk sağda İçmeler Koyu var, ben daha ilerisini bilmediğimden orada indim, sahili yukarıdan çok güzel görünüyordu, İŞTE AYNEN BÖYLEE

İçmeler Koyuİçmeler Koyuİçmeler Koyuİçmeler Koyu

İçmeler Koyunda sürekli bekleyen dolmuşlar var, eğer orada denize girdiğiniz beğenmediğiniz diyelim hemen merdivenlerin yukarısında sırasını bekleyen dolmuşlardan birine atlayın ve sırasıyla

Aydinlik koyu 5 Km.

Kavakli burun koyu 8 Km

Karasu koyu 10 Km

Çamlik koyu 18 Km

Dip burun Kizlar koyu 25 Km görebilirsiniz.  Birde bu koylar arasında gidip gelirken denizi ve o güzel manzarayı izlemeniz için koylar arası balkonlar yapmışlar, ben orada durmadığım için fotoğrafını çekemedim ama internetten sizin için buldum, günbatımını buradan izlemek ne de güzel olurdu.

Guzelcamli-Kusadasi-5 Guzelcamli-Kusadasi-7

İçmeler koyunu biraz dolaştıktan sonra bu ne yaa ben bunun için mi tek başıma tee buralara geldim dedim, yürüyüş yapabileceğim bir yerler bekliyordum, ya da daha az kalabalık olmasını umuyordum. Sahilden tekrar dolmuşun olduğu yere, yukar çıktıım ve yürüyüş yapabileceğim bir yerler olup olmadığını sordum, şoför bana kanyondan bahsetti, işte dedim aradığım yer orası:) Sanırım Karasu Koyunu geçtikten sonraydı, solunuzda kalıyor, tek başıma yürümemin güvenli olup olmadığını sordum, yaban domuzları çıkabilir ama korkmayın onlarda zaten sizden korkar dedi şoför, yok dedim onlardan korkmam bir tekne turu gezisi sırasında sahilde elimle beslemişliğimde var onu da başka zaman anlatırım:) Kanyonda yürümeye karar vermeden önce bir de Milli Park giriş kapısını arayıp sorayım dedim, onlarda yürümenin güvenli olduğunu söylediler yine de biraz bekleyip belki birileri gelir de onlarla birlikte yürürüm diye düşünürken arabalarıyla genç bir çift durdu.Bende o sırada bilgi panosunu okuyordum yanıma gelen çocuğa dedim ki sizde kanyonda yürüyecekseniz beraber yürüyelim, (nasıl olsa çiftler bir zarar gelmez dedim) ama şaşkın şaşkın baktı suratıma bir daha sordum güvenliymiş korkmayın dedim güldüm:) I don’t understand you demesin mi:))) Meğer benim Türk sandığım İtalyanmış bunu da sonradan öğrendim tabi, ingilizceminde baya zayıfladığını anlamış oldum. Kız arkadaşı da yanımıza geldi, ikisini kanyonda yürümeye ikna etmeye çalıştım başta ikna oldular arabamızdan eşyalarımızı alıp gelelim dediler ama kızdan ziyade çocuk korkaktı arabaya gidene kadar konuştular ve kız dönüp maalesef biz gelemiyoruz, çok vaktimiz yok kusura bakmayın dedi ve ben yine yalnız kaldım. Tamam dedim tek başıma da olsam en azından Kanyona bir giriş yapacağım :))

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

1 km kadar içeri yürüdükten sonra telefonumun çekmediğini farkettim, videoya da aldım biraz fotoğraf çektim, o kadar sessiz ve korku filmi havası vardı ki :)) Ama beni bilen bilir Allah’tan başka hiçbir şeyden korkmam, dua okuya okuya kanyonda ilerlerken Müjde dedim oruçsun, bayılacaksın kalacaksın oralarda bulamayacaklar da seni en iyisi sen dön.. Ve maalesef çok merak ettiğim Eski Doğanbey Köyünü’de göremeden geri döndüm.. Ramazan Bayramı’ndan sonra mutlaka tekrar gidip 15 km’lik o parkuru tamamlayacağım.

Bu arada Milli Park bisiklet sürmek için süppeeer bir yer, zaten el kitapçığında da yazmışlar parkurları.. Yani birkaç bisikletli arkadaş toplayabilirsem bisikletle gezmek çok eğlenceli olur diye düşünüyorum.. Ülkemizin güzelliklerini keşfetmek lazım ama di mi 😉

 

One comment

  1. Güzel ve sade anlatımınızla faydalı bir yazı olmuş.
    Emeğinize, yüreğinize sağlık.

Bir Cevap Yazın

