KARANLIKTAN AYDINLIĞA BİR YOLCULUK-5

Sanki ben onun mekanına gelmişim gibi davrandığını hissettim ve rahatsız olmuştum. Sonuçta hiç bilmediğim bir semtte ve hiç tanımadığım bir insanla karşıkarşıyaydım. Bu kızın bir manyak,psikopat bir katil ya da bir hırsız olmadığını nereden bilebilirdim ki? Kendime çok kızdım o anda. Burada ne işim var benim? diye düşünürken geri adım attığımı farkettim, bilinçli yapmamıştım bunu, tamamen istemdışı, düşüncelerimin sürüklemesiydi muhtemelen. Ama ben o şekilde bir adım geri gidince kız ben gideceğim diye öyle korktu ki, daha da yaklaşıp kolumdan tuttu ve: gitmeyin size anlatmak istediğim şeyler var dedi.

 O an daha da şaşırdım. ”Size anlatmak istediğim şeyler var’ derken? Bunu aslında içimden geçirdiğimi sanıyordum ama sesli düşünmüş olmalıyımki kız bana, evet lütfen benimle şu ağacın altındaki bankta biraz oturabilir misiniz? diye sordu. O kadar kibardıki. Gözleri şişti, zayıftı,hava o kadar da soğuk değildi yağmurda yağmuyordu fakat o kapuşonunu çıkarmamıştı.

Teslim olmuş bir şekilde tamam dedim, bir bildiği olduğu kesindi.  

 Banka doğru yürüdükçe tedirginliğim biraz azalıyordu ama hala aklımda çok fazla soru vardı ve cevaplarını duymaya korktuğum için soramıyordum. O da sessiz kaldı ve sessiz bir şekilde yanyana banka oturduk. Masum görünümlü bu genç kız beni niye bu kadar tedirgin ediyordu ki.. Nasıl tedirgin olmayayım? Dün gece rüyamda onu görüyorum, beni bir yere çağırıyor, çağırdığı yeri bir şekilde bulup geliyorum ve beni orada bekliyor oluyor. Nasıl tedirgin olmayayım?

– Her şey 2009 yılında gördüğüm bir rüya ile başladı.

Anlamadım,dedim. Bir şey anlatmaya başlayacağını hissetmiştim ama ben ona hiçbir şey sormadan neyi neden bana anlatıyordu. Sorumu duymamış gibi devam etti:

2009 yılıydı ve ben üniversite okuyordum,yaşadığım ve büyüdüğüm yer dolayısıyla ne yazıkki imanım çok kuvvetli değildi, Allah inancım hep vardı ama ne Kuran-ı Kerim’i okumuştum ne de hayatımda namaz kılmıştım. O yaşıma kadar belkide en fazla 8-10 gün oruç tutmuşumdur.

Şaşkınlıkla dinliyordum, bana neydiki onun dininden imanından, bende hiçbir zaman çok inançlı biri olmamıştım ve namazda kılmazdım, ne diye durduk yere bunları bana anlatıyordu? Tam bunları bana niye anlatıyorsun diye soracaktım ki içimi okumuşcasına :

Şimdi bunları size niye anlattığımı merak ediyorsunuzdur, haklısınız da merakınızda. ama lütfen ben bitirinceye kadar sadece dinleyin. 

Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

