TEBESSÜM SADAKASI

İki tebessümün buluşmasına şahit oldum bugün. Birbirini hiç tanımayan iki canın o tatlı tebessüm anına. (Uzun zamandır kalemi elime almadığımı fark ettim şimdi,yazım bile değişmiş.Hep bir şeyler yazıyorum ama , klavyeyle ekranın ilişkisini pekiştiriyorum sanırım sadece. Bundan sonra öyle yapmayacağım. Çünkü parmakların klavye üzerinde dolaşması, insanın derdini anlatırken dertlenmesi gibi; gerçekten nefes almak gibi değil de suni tenefüs gibi .)

 

Çok sevdiğim o taşlı yolda yere bakarak yürüyordum yine, aklımda bin türlü düşünce… Bir çocuk gülümsemesiyle kaldırdım başımı, sağımda kalan evin 1.katında adeta hapishane demirleriyle örülmüş balkondan bakan henüz iki yaşlarında sevimli bir kız çocuğu. Öyle de güzel gülümsüyor ki, benimse acelem var, hızlı adımlarla yürüyorum, karşıdan da ergenliğe yeni girdiği yüzündeki sivilce tarlasından belli olan, kumral, asabi görünümlü bir delikanlı geliyor, o da en fazla on beş yaşında. Sonra o aksi görünümlü genç bir yere bakarak tebessüm ediyor, yavaş yavaş gülümsemeyi yeni öğrenir gibi dudakları, sendeler gibi oluyor ama bozmuyor hiç ve gülümsüyor güzergahını ve baktığı yerden gözlerini hiç ayırmadan  (gözlerinin değdiği yeri değiştirmeden) Başımı hafifce sağa döndürüp onun kime/neye gülümsediğini görmek istiyorum çünkü ilk bakışından eser yok. O da meğer balkondaki küçük kıza gülümsüyor. Ne hoş, herhalde kardeşi diyorum çünkü balkonun olduğu taraf olan yolun diğer tarafına doğru çaprazlama yürüyor, tam da bu sırada yanımdan geçiyor ama benim ona baktığımın farkında değil. Adımlarımı yavaşlatıyorum iki kardeşin o  tatlı buluşmasını görmek için. Ama çocuk yüzündeki en güzel tebessümü o masum küçüğe hediye edip hiç durmadan yoluna devam ediyor. (Bu sırada ben başımı çevirmiş onları izliyorum) Ne de güzel şeyler yaratmışsın Rabbim sen, diye geçiriyorum içimden ve peygamber efendimizin (SAV) bir hadis-i şerifi geliyor aklıma:

‘Mümin kardeşine tebessüm etmen sadakadır. İyiliği emredip kötülükten sakındırman sadakadır. Yolunu kaybeden kimseye yol göstermen sadakadır. Yoldan taş, diken, kemik gibi şeyleri kaldırıp atman da senin için sadakadır.  – Tirmizi

Bir Cevap Yazın

