Muji BURSA’da

(Şu beş şeyden önce beş şeyin kıymetini bil! İhtiyarlıktan önce gençliğin, hastalıktan önce sağlığın, meşguliyetten önce boş vaktin, fakirlikten önce zenginliğin ve ölümden önce hayatın kıymetini bil!) [Ebu Nuaym]

Geçen hafta arkadaşımın düğünü vesilesiyle Bursa yolculuğu yaptım, yine tek başıma, tek başıma iller arası gezmeyi de seviyorum ben:) Hava o kadar kötüydü ki, günlük güneşlik olması gereken Haziran ayı bu sene yağmurlu geçiyor,şikayetçi değilim çünkü eğer bu yağmurlar yağmasaydı yazın ülke olarak ciddi bir su sıkıntısıyla karşı karşıya kalabilirdik.

Cuma sabahı çok erken saatte Bursa’daydım, terminalden 38 numaralı halk otobüsüne binerek çok kolay bir şekilde Heykel’e gidebiliyorsunuz ki Heykel zaten her şeyi bulabileceğiniz en merkezi yeri Bursa’nın. Ulu Camii’de orada, alışveriş yapabileceğiniz Zafer Plaza’da. Zafer Plaza’dan biraz yukarı çıktıktan sonra Kapalıçarşıların olduğu kısımda kahvaltı yapabileceğiniz otantik mekanlar var, çok da pahalı değiller. Önce orada kahvaltımı yaptım ardından henüz açılan dükkanda kahvaltı yapmak üzere sıcak poğaçalarını kağıtlarından yeni çıkaran esnafın ilk müşterilerinden oldum,hediyelik birkaç şey aldıktan sonra yağmur hızını arttırdı ve bende Ulu Camii’ye olan ziyaret saatimi bahaneyle öne almış oldum ve doğruca camiye gittim.

Ulu Camiiyle ilgili kısa bir bilgi vermek istiyorum. Ulu Camii Evliya Çelebi’nin ifadesiyle Bursa’nın Ayasofya’sıdır. Osmanlı Devleti ’nin dördüncü hükümdarı Yıldırım Bayezıd tarafından mimar Ali Neccar ‘a 1396-1399 yılları arasında yaptırılmıştır. Rivayete göre Sultan, Niğbolu Zaferi öncesinde savaşı kazanmak için Allah’a yalvarmış ve 20 cami yaptırmayı adamıştı. Zaferden sonra damadı Emir Sultan’ın önerisi ile 20 cami yerine 20 kubbeli tek bir cami yaptırmaya karar vermişti.1 Mart 1855 tarihlerindeki büyük depremde 17 kubbesi çöken cami, onarım görerek 1862 yılında tekrar ibadete açılmış; 1889 yangınında da hasar görmüştür.

Bunlar benim objektifimden:

20140606_093328 20140606_093407 20140606_093441 20140606_093547 20140606_093821                  20140606_093605

Ulu Cami’nin her duvarında VAV harfleri yazılıdır. Ancak en meşhur ve en güzel VAV harfi budur.

20140606_092812

Halk arasında Hızır Aleyhisselam’ın bu vav harfinin önünde namaz kıldığı rivayeti yaygındır.

(Kıyamette, herkes ömrünü ve gençliğini nerede geçirdiğinden, malını nereden kazanıp nereye harcadığından ve ilmi ile amel edip etmediğinden sorguya çekilecektir.) [Tirmizi]

Camii’den çıktıktan sonra Güneş göz kırptı, bende biraz daha keşfetme tutkumla yine düştüm yollara…  Bursa Şehreküstü metro durağında indikten sonra Zafer Plaza yönüne doğru çıkarken solunuzda kalan küçük bir dükkan var. Tamamı el yapımı ürünler satıyor, otantik tarzda güzel kolyeler, küpeler, yüzükler, bileklikler.. Hepsi birbirinden güzel şeyler.. Üstelik fiyatları da oldukça cazip.. Herhangi başka bir mağazada en az 25 TL alacağınız ürünler burada en fazla 10 TL’ydi ve sahibi de oldukça ilgiliydi, saolsun bana ve arkadaşıma çay ısmarladı, Bursa’ya bir daha gitsem yine aynı dükkanı bulur ve muhtemelen yine birsürü şey alırdım 🙂 Bursa’ya yolunuz düşerse buraya mutlaka gidin derim.

20140611_111653

Bunlarda benim aldığım cicileer :))

20140607_180729 20140607_180748 20140609_10593520140609_105919

 

Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

