ESCAPE PLAN – KAÇIŞ PLANI

 

Resim

 

Uzun zamandır tek başıma film keyfi yapmamıştım,ben Türkçe dublaj film izlemeyi sevmediğimden eşim de altyazılı izlemek istemediğinden midir nedir artık pc’yi açıp film izlemez olduk. Ama bugün kendime vakit ayıracağım ve tek başıma istediğim filmi izleyeceğim dedim kendime ve yakın zamanda arkadaşımdan aldığım film arşivini karıştırmaya başladım. Hep aşk hep aşk nereye kadar diye düşündüm ve macera filminde karar kıldım ve ilk kez hiç imdb’ye bakmadan ve bir arkadaşımın tavsiyesi olmadan bir filmi izlemeye karar verdim, kararımın bu kadar hızlı olması tabiki filmin oyuncuları! Vaktimin kıymetini iyi bilenlerdenim o yüzden 2 saat benim için her zaman çok kıymetli olmuştur, boşa geçirecek yüzlerce saatim olsa bile (ki kim bilebilir ki Yaradan’dan başka aslında ne kadar olduğunu) Ama videoyu acaba bu kimin filmiymiş diye açmamla birlikte Sylvester Stallone ve Arnold Schwarzenegger amcaların bu filmde oynadığını görünce hiç tereddütsüz izlemeye karar verdim, iyiki de izlemişim, beni hem heyecanlandırdı hem de soluksuz hiç sıkılmadan çok güzel bir film saati geçirmemi sağladı. Filmin konusunu anlatmayacağım onu tüm internet aleminde zaten bulabilirsiniz ama hapishanede geçen izlediğim en iyi film olan 1994 yapımı The Shawshank Redemption’dan sonra (ki aslında bu film oldukça durağandır ama kesinlikle izlenmelidir) ben bu filmi beğendim.

Eleştirileri yok mu var tabi.. Mesela seri katildir, mahkumdur, mafya babasıdır,teröristtir her ne olursa olsun herhangi bir filmde işlenirken dinin karıştırılmasını doğru bulmuyorum. Mesela bu filmde namaz kılan,inançlı birini ağır suçluların hapsedildiği bir hapishanede mahkum olarak göstermişler, Amerikan filmleri zaten bunu hep yapmıyormu yapıyor.. Filmde dinimize karşı yapılmış bir yanlış yok gibi görünüyor ama aslında bilinçaltına gönderilen bir mesaj var. Bu sadece bizim dinimiz için değil, Prison Break’ti sanırım tüm sezonlarını izlemedim ama yine böyle bir filmde hapishanedeki bir suçlu boynunda hac elinde İncil, sürekli dua ediyor. Bu gibi filmlere dini karıştırmamalılar diye düşübüyorum çünkü bir kişinin yaptığı bir yanlış asla ama asla bir dine ya da millete atfedilemez!

Bir Cevap Yazın

