İKİ TEBESSÜMÜN BULUŞMASI

İki tebessümün buluşmasına şahit oldum bugün. Birbirini hiç tanımayan iki canın o tatlı tebessüm anına. (Uzun zamandır kalemi elime almadığımı fark ettim şimdi,yazım bile değişmiş.Hep bir şeyler yazıyorum ama , klavyeyle ekranın ilişkisini pekiştiriyorum sanırım sadece. Bundan sonra öyle yapmayacağım. Çünkü parmakların klavye üzerinde dolaşması, insanın derdini anlatırken dertlenmesi gibi; gerçekten nefes almak gibi değil de suni tenefüs gibi .)

Çok sevdiğim o taşlı yolda yere bakarak yürüyordum yine,  aklımda bin türlü düşünce… Bir çocuk gülümsemesiyle kaldırdım başımı, sağımda kalan evin 1.katında adeta hapishane demirleriyle örülmüş balkondan bakan henüz iki yaşlarında sevimli bir kız çocuğu. Öyle de güzel gülümsüyor ki, benimse acelem var, hızlı adımlarla yürüyorum, karşıdan da ergenliğe yeni girdiği yüzündeki sivilce tarlasından belli olan, kumral, asabi görünümlü bir delikanlı geliyor, o da en fazla on beş yaşında. Sonra o aksi görünümlü genç bir yere bakarak tebessüm ediyor, yavaş yavaş gülümsemeyi yeni öğrenir gibi dudakları, sendeler gibi oluyor ama bozmuyor hiç ve gülümsüyor güzergahını ve gözlerinin değdiği yeri değiştirmeden. Başımı hafifce sağa döndürüp onun kime/neye gülümsediğini görmek istiyorum çünkü ilk bakışından eser yok. O da meğer balkondaki küçük kıza gülümsüyor. Ne hoş, herhalde kardeşi diyorum çünkü balkonun olduğu taraf olan yolun diğer tarafına doğru çaprazlama yürüyor, tam da bu sırada yanımdan geçiyor ama benim ona baktığımın farkında değil. Adımlarımı yavaşlatıyorum iki kardeşin o  tatlı buluşmasını görmek için. Ama çocuk yüzündeki en güzel tebessümü o masum küçüğe hediye edip durmadan yoluna devam ediyor. (Bu sırada ben başımı çevirmiş  onları izliyorum) Ne de güzel şeyler yaratmışsın Rabbim sen, diye geçiriyorum içimden ve peygamber efendimizin (SAV) bir hadis-i şerifi geliyor aklıma:

‘Mümin kardeşine tebessüm etmen bir sadakadır’  – Tirmizi

36869 imagesimages (1)cocuklar-ve-dis

Yine birgün iş dolayısıyla Ankaradaydım, KIzılay’da gözüm vitrinlerde, başım dönmüştü adeta. İnsanlar hep aceleci büyük şehirlerde, hele ki memur kendi Ankara’da.. Büyük şehrin havası dokunuyor bana, ben küçük şehir kızıyım, küçük bir ilçede doğdum, büyüdüm; yine deniz kenarında küçük bir ilçede üniversiteyi okudum, büyük şehrin hızı sarsıyor beni ama İstanbul’da gezmeyi seviyorum, ‘yaşamayı’ değil ‘sadece gezmeyi’.. Tarihi dokusunu keşfetmeyi.. Kızılay’da kalabalığın hızından ve yüksek binalardan başım dönmüş bir şekilde yürürken tesettürlü hoş bir bayan hafifçe tebessüm ederek ‘selamünaleyküm’ dedi bende ‘aleykümselam’ deyip yine tebessümle karşıladım selamını. Ne ben onu tanıyordum ne de o beni.. Muhtemelen bu şekilde gözgöze geldiği bayanlarla selamlaşıp da geçiyordu. Ne güzel şey dedim, sevaba girdik sayesinde çünkü Abdullah bin Amr (Radiyallahu Anh) şöyle demiş:

“Bir adam Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e:

–İslam’ın hangi (ameli) daha hayırlıdır? diye sordu.

Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

–‘Yemek yedirmen, tanıdığına ve tanımadığına selam vermendir’ buyurdu.”

Buhari 12, Edebu’l-Müfred 1013, Müslim 39/63, Ebu Davud 5194, İbni Mace 3253, Nesei İman 12, Ahmed 2/169

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

İnsanların Allah’a en yakın olanı, onlara ilk önce selam verenleridir’ buyurdu.”

Ebu Davud 5197, Tirmizi 2834

“Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):

‘Selam, Allah-u Teâlâ’nın isimlerinden bir isimdir. Onu Allah (selamlaşmak için) yeryüzüne koymuştur. O halde aranızda selamı yayın’ buyurdu.”

2 comments

  1. Yaratıcı onun sizi unutmadığını veya terk etmediğini bilmenizi istiyor. O sizi çok çok seviyor. Aslında Yaratıcı sizin hayatınızda mükemmel bir yeni dönem planlıyor. Sık Sık Yaratıcı’yla konuşun, gelmekte olan mucizeyi hissedeceksiniz.Yaratıcı aynı zamanda ilahi zamanlamanın önemini hatırlatıyor size. Bazen istediklerimiz yerine gelmeden önce belli faktörlerin gerçekleşmesi gerekir. Siz düşüncelerinize ve inançlarınıza sıkı sıkıya bağlı kaldığınız sürece isteklerinize ulaşmanızda hiçbir şey sizi engelleyemez

Bir Cevap Yazın

