KAYBEDECEK ZAMANIMIZ YOK!

Ortalama bir erkek, hayatının 3350 saatini tıraş olmak için harcar(mış)Bende şans olsa annem beni kız doğururdu deyimi burdan türemiş olsa gerek:)3350 saat : 24 saatten 139.5 gün eder ki bu da neredeyse bir yılın yarısı demek.

 İstanbul’da yaşayanların yolda geçirdikleri ortalama süre ise bir yılda 547 saat eder ki bu da 23 gün demek, en güzel yıllar olan 20li-30lu yaşlardan da bi 20 sene orada çalışarak geçse 20 x 23=460 gün ederki gitti toplamda 2 yıl..

 Günde ortalama 8 saatten haftalık 40 saat çalıştığımızı varsayıyorum ki bir çok insan aslında cumartesi günleride çalışıyor. Haftalık 40 saatten x 50 hafta = 2000 saat bu da senede 84 gün eder (2 hafta yıllık izin verdim gitti:)

  Günde ortalama 3.5 saat tv izleyen bir toplumuz, bu da senede 1277,5 saat eder ki bize maliyeti = 53 gündür (1 yılda neredeyse 2 ayımızı tv izleyerek geçiriyoruz)

  Yine başka bir ankete göre kadınlar olarak yılda 396 saatimizi vitrinlere bakarak/alış veriş yaparak geçiriyormuşuz ki bu da 16,5 gün eder.

 Resim

Ortalama bir insanın günde 7 saat uyuduğunu varsayıyorum ki bu da yılda 2555 saatten 106 gün eder.

 Şimdi ortalama oalrak bi toplama işlemi yapacak olursak (diğer birçok şeyi gözardı ederek yapıyorum bu hesaplamayı);

 İstanbul’da yaşıyorsan ve çalışan bir erkeksen 2+23+84+53+12+106 =280365-280= 85 o da yaklaşık 3 aya eşittir

 İstanbul’da yaşıyorsan ve çalışan bir bayansan 2+23+84+53+17+106=285365 – 285 = 80 o da 2 ay 20 gün

 Bütün bunların yanında eviçi alışveriş,asansörde geçen süre,temizliğe harcanan zaman vb.yi eklemedim bile.

 Onları da ekleyince geriye pek bir şey kalmayacak gibi gözüküyor.

 Yani işin aslı İstanbulda yaşayan 4.652.524 sigortalı çalışanlar olarak (sigortasız olan 2 milyonda benden olsun 🙂 6,5 milyon kişi senede sadece 2 ay özgür, geri kalan 10 AY HAPİS. Çünkü insanın hapiste sayılması için illa parmaklıklar ardında olması gerekmez.

 Resim

Bana gelince, Ege’nin en güzel illerinden birinde yaşıyorum,iş-ev arası yolda harcadığım süre toplam 15 dakika. Ayakkabılarımı çıkardığım süreyide ekledim ona göre 🙂

 Zamandan tasarruf etmek istediğinden midir yoksa tembelliğinden mi bilinmez kirli sakallı bir eş sahibi olduğumdan onunda ömrü boyunca harcayacağı 140 gününden 90 günü sildim gitti..

 Maalesef ki biz de günde ortalama 3,5 saat tv izliyoruz ki bu gerçekten BÜYÜK BİR ZAMAN KAYBI

 Günde ortalama 7 saat uyumamızı insanlığımıza veriyorum 🙂

 Neyseki 1 yılda trafikte heba olan 23 günümüz yok…

 Bu yazıyı niye yazdım? Aslında bende bilmiyorum.. Bu sayıların buralara geleceğini de tahmin etmemiştim. Neden İstanbul dedim, insanların mecbur olmadıkları müddetçe İstanbul’da yaşamak istemelerini anlamıyorum.. Böylesine kalabalık,gürültülü,kimsenin kimseyi görmediği kocamaaann bir hapishane. İnsanlar neden bile isteye kendini parmaklıklar ardına kilitler ki?

Zaman bizim.. Ve zaman biz dursak da akıyor durmasak da.. Sonsuz zamanın yanında hepimiz bir kelebeğiz aslında.

 Kaybedecek zamanımız yok çünkü zamanın bizim için ne zaman duracağını bilmiyoruz.

 

Resim

Bir Cevap Yazın

