Bugün Günlerden Bulgur Pilavı ve Börülce

Bugün kocama ne pişirsem ne pişirsem diye düşünürken, uzun zamandır bulgur pilavı yapmadığımı fark ettim. Bulgur pilavını hep çok sevmişimdir, bir de bulduğum tariflerde yeni yeni şeyler denemeyi daha çok seven biri olarak yine eşimin söylemiyle ‘uydurmasyon bir şeyhler’ yaptım işte :))

Menü gayet kolay ve başarılı oldu benim için.

Hem çalışıp hem de ev hanımı olma konusunda az zamanda büyük işler başardım diyebilirim, evliliğin ilk aylarında biraz acemilik yaşasam da üniversitede evde kalmış olmanın verdiği mutfak tecrübesi oldukça işime yaradı 🙂

Eveeeett işte benim

BULGUR PİLAVIM:

Malzemelerimiz:

-2 su bardağı pilavlık  bulgur

-2 adet kuru soğan (biz soğanı yemeklerde çok seven bir aileyiz, tercihe göre 1 adet de kullanılabilir)

-4 adet domates

-5-6 adet çarliston biber

-3 bardak kaynar su ve 1 bardak da önceden hazırlanmış ve buzlukta dondurulmuş ev yapımı et suyu (4 bardak su ve 1 adet et bulyonda kullanabilirsiniz)

– 2 yemek kaşığı kaymak (Ben aynı gün süt alıp kaynatmıştım, onun kaymağını kullandım muhteşem oldu ama marketlerdeki hazır kaymaklarda olur tabi)

-2 yemek kaşığı tereyağ (tercihen zeytinyağı ya da margarinde kullanılabilir)

– 1 konserve mısır

– 1 kaşık tuz

-1 kaşık salça

-2 diş sarımsak (tercihe göre koymasak da olur)

Resim

Önce soğanlarımızı doğruyoruz ve yağ kızmaya başlayınca içine atıveriyoruz hemen, o arada 2 diş sarımsağımızı da küçük küçük kesip soğan kardeşlerinin yanına atıyoruz. soğanlar pembeleşene kadar biz biberlerimizi küçük küçük doğruyoruz, pembeleşmek için çabalayan soğanlarımız yanma aşamasına geçmeden biberlerimizi atıyoruz tencerenin içine,ardından biberlerimizle soğanı biraz (5-10 dakika kadar) pişirip küçük küçük doğradığımız domateslerimizi ve 1 kaşık salçamızı ekliyoruz.

Resim

Salçayıda domatesli karışımla harmanlayıp ardından yıkayıp süzdüğümüz pilavlık bulguru ekliyoruz tenceremize ve karıştırmaya devam. 2-3 dakika daha karıştırdıktan sonra kaynar suyumuzu ve et suyumuzu ekliyoruz. (Eğer bulyon kullanacaksanız et bulyonu 1 bardak sıcak suda eritin ve o şekilde tencereye ekleyin)

Ardından karıştırıp kapağımızı kapatıyoruuuzzz..

Hiii mısırı unuttun mısırıı, yok canım unutmadım, mısırı pişmeye yakın, suyunu biraz daha çekince atıyorum ben içine 🙂 Bulgurumuz suyunu çekerken kaymağımızı sos tavamıza alıp eritmeye başıyoruz, yanmasına izin vermeden içine bolca nane ekliyoruz. nane yağda çabuk yanar unutmayın o yüzden biraz karıştırıp altını kapatıyoruz.

Miss gibi kokuyu almaya başlamışsınızdır artık, bulgur suyunu çekince ocağın altını kapatıyoruz ve ardından özenle hazırladığımız kaymağımızı üzerine gezdiriyoruz.. biraz karabiber, biraz zerdeçal.. son bir kez karıştırıp kapağını yine kapatıyoruzzz ve yemek için sabırsızlanıyoruzzzz

 

 

Sıra geldi Börülce yemeğinee, bu arada börülce Egeye özgü bir yiyecek, her yerde yetişmiyor sanırım ama bu kurusu, fasulyeye benziyor ama tadı farklı 😉

Börülce Yemeği Malzemeler:

-2 bardak kuru börülce

-2 adet soğan

-3-4 adet domates

-1 kaşık salça

– 1-2 diş sarımsak

– 4 yemek kaşığı zeytinyağı (tahta kaşık)

Öncelikle akşamdan börülceleri ıslamamız gerekiyor ya da düdüklü ile bu süreyi kısaltabilirsiniz ama ben akşamdan ıslamayı tercih ettim.

Resim

Soğanlarımızı küp küp doğruyoruz,zeytinyağını kızdırınca soğanlarımızı atıp kavuruyoruz, kavrulan soğanlarımızın üzerine domateslerimizi ekliyoruz ve 3-4 dakika karıştırıp 1 kaşık salçamızı ilave ediyoruz. Bu arada sarımsaklarıda ezip ya da benim gibi küçük küçük keserek ekleyebilirsiniz. 5-10 dakika sonra domatesler pişince börülcemizi ekliyoruuzz. Bu arada 1 lt kadar su kaynatıyoruz. Börülceyi domatesle harmanlayıp ardından 4-5 bardak suyumuzu ekliyoruzz, işte bu kadaaarrr :))

Tuzu, karabiberi unutmuyoruz tabi 🙂

Yemeğimizi 25 dakikada hazırrr :))

Resim

 

Bunun yanına benim gibi üşenmeyip bir de cacık yaparsanız süppperr oluurrr

Bir Cevap Yazın

Bu blogu takip etmek ve yeni gönderilerle ilgili bildirimleri e-postayla almak için e-posta adresinizi girin.

Diğer 246 takipçiye katılın

KATEGORİLER

